Osoba zajmująca się prowadzeniem firmy, nawet jeśli zleca usługę księgowości na zewnątrz, powinna mieć kontrolę i wgląd w firmowe finanse. Status opłaconych i nieopłaconych faktur to podstawa. Dzięki temu w prosty sposób oznaczysz zapłacone i nie przegapisz niezapłaconych należności.
Księgowość z Żubrem to funkcjonalne narzędzie księgowe, które pomoże Ci sprawnie digitalizować i przechowywać dokumenty. Zamiast trzymać faktury i deklaracje w teczce, lepiej trzymaj dokumenty w aplikacji. Szczególnie, że przechowując dokumenty księgowe online możesz łatwo dać do nich dostęp księgowej/księgowemu, który liczy Twoje podatki i inne należności.
Zrób zdjęcie, zdigitalizuj swoje dokumenty księgowe i przechowuj je w bezpiecznym miejscu online.
Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością można założyć na dwa sposoby – drogą tradycyjną lub elektroniczną. Sposób tradycyjny wymaga obecności u notariusza, pozostawia natomiast otwartą drogę do zapisów w umowie spółki – dowolny typ wkładów i wspólników. Najpowszechniejszą i najszybszą metodą jest zaś droga elektroniczna, która poprzez system S24 narzuca określoną umowę spółki i ogranicza możliwości jedynie do wkładów pieniężnych.
Koszty będą różniły się od siebie w zależności od wielu czynników – chociażby od typu rejestracji spółki drogą tradycyjną lub elektroniczną, jednak szacując wstępnie koszty warto wziąć pod uwagę:
Tak. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może być założona i prowadzona bez dodatkowych udziałowców i wspólników.
Minimalny kapitał zakładowy wynosi 5 tysięcy złotych. Zakładając spółkę drogą elektroniczną kapitał musi być środkami pieniężnymi, natomiast przy założeniu spółki u notariusza mogą być to inne aktywa wniesione tzw. aportem.
Tak, jak najbardziej wpłacone przez wspólników środki na kapitał zakładowy można wykorzystać na bieżące potrzeby spółki, np. na opłacenie faktur za biuro lub inne usługi oraz towary powiązane z przedmiotem prowadzonej działalności.
Wszyskto już prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka punktów:
Likwidacja spółki jest procesem złożonym i powinna zostać przeprowadzona przez prawnika oraz osobę odpowiedzialną za prowadzenie ksiąg rachunkowych. Wymaga sporządzenia i złożenia do Krajowego Rejestru Sądowego szeregu dokumentów, a okres likwidacyjny musi trwać minimum 6 miesięcy.
Obowiązek zgłoszenia do VAT uzależniony jest od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku wątpliwości należy skonsultować konieczność rejestracji do podatku VAT z doradcą podatkowym.
CashDirector S.A.
Al. Jerozolimskie 96, 00-807 WarszawaSąd Rejonowy Dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy • NIP 5222885734 • REGON 141400865 • KRS 0000424600 • wpłacony kapitał zakładowy: 17 251 055 zł
Wystarczy numer telefonu. Zadzwonimy najszybciej jak to możliwe.